Jak wybrać dobre ubezpieczenie?

Czy wiesz jak wybrać dobre ubezpieczenie? Z tym problemem spotyka się wiele osób, które chcą być pewnie tego, że w sytuacji kryzysowej, po wypadkach będą mogli liczyć na pomoc i odszkodowanie. W mediach (telewizja, prasa, radio, Internet) ogłaszają się firmy ubezpieczeniowe, które zapewniają, że są solidne i ich oferta jest najlepsza.

Które ubezpieczenie w takim razie warto wybrać? Sposobów na wybór jest wiele. Reklamy zazwyczaj nie ukazują w całości struktury, którą kieruje się dany agent ubezpieczeniowy. W telewizji prezentują się zadowoleni klienci, czyli tak naprawdę aktorzy zatrudnieni przez firmy ubezpieczeniowe w celu “udawania” zadowolenia z wybrania ubezpieczenia tego towarzystwa ubezpieczeniowego. Skoro oni są zadowoleni to dlaczego my mielibyśmy nie być? No właśnie. Zazwyczaj nie odróżniamy co jest fikcją, a co prawdą. Aktorzy, to aktorzy - odgrywają scenariusz z góry ustalony przez firmy ubezpieczeniowe. Agent ubezpieczeniowy nie pokaże sceptycznego nastawienia do wyboru ubezpieczenia. Chodzi o to, abyśmy my (potencjalni klienci) nie zastanawiali się, tylko od razu wybrali dobre ubezpieczenie tej firmy. W podobny sposób działają reklamy na bilbordach, czy ulotkach. Zazwyczaj widzimy na nich osobę uśmiechniętą, pewną swoich racji, elegancką, która na pierwszy rzut oka wzbudza zaufanie. Ona powierzyła swoje ubezpieczenie tej spółce, jest zadowolona z niej, uśmiechnięta i według koncepcji marketingu my też powinniśmy przejąć te emocje. Wyobraźmy sobie reklamy, w których aktorzy byliby smutni, a przynajmniej w dość przeciętnym humorze. Cała operacja opierająca się na wyborze odpowiedniego ubezpieczenia przebiegałaby długo, a ludzie zadawali by sobie nieustanne pytania. Może i to by odzwierciedlało rzeczywistość, ale nie to chcą nam przekazać firmy ubezpieczeniowe.

Chyba każdy agent ubezpieczeniowy zdaje sobie sprawę, że w takim wypadku ludzie mogliby pomyśleć, że naprawdę warto dłużej pomyśleć nad wyborem oferowanego ubezpieczenia, nie należy podejmować decyzji kierując się emocjami. Tym samym potencjalni klienci mieliby szansę zapoznać się z ofertami, które prezentują inne firmy ubezpieczeniowe. Mogłoby okazać się wtedy, że np. ubezpieczenie oferowane przez inną firmę jest bardziej opłacalne i agent ubezpieczeniowy straciłby klienta przez swoją reklamę, w którą przedtem musiał zainwestować. Reklamy powstają po to, aby nakłaniać ludzi do założenia ubezpieczenia w danej firmie i bez zastanowienia uwierzyć we wszystko co powie Ci agent ubezpieczeniowy.

Brak komentarzy: