Co to jest ubezpieczenie osobowe?

Ubezpieczenia osobowe to ubezpieczenia zapewniające pokrycie potrzeb finansowych wynikłych w skutek określonych zdarzeń w życiu człowieka (choroba, kalectwo, dożycie określonego wieku lub śmierci) [Encyklopedia popularna PWN, 1982, s. 815].

W art. 829 kodeksu cywilnego ubezpieczenia osobowe dzieli się na ubezpieczenia na życie - śmierci osoby ubezpieczonej lub dożycia przez nią określonego wieku oraz ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków - uszkodzenia ciała, rozstroju zdrowia lub śmierci wskutek nieszczęśliwego wypadku.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Na dobrą sprawę pierwszy raz słyszę o tej formie ubezpieczenia i jestem zdania, że bardzo ważne jest także ubezpieczenie OC na pojazd. Jak dla mnie bardzo fajną ofertę można dostać w https://kioskpolis.pl/ubezpieczenie-ford/ i ja się przede wszystkim właśnie na nią zdecydowałem.

Anonimowy pisze...

Ja również muszę się przyznać, ze dla mnie takie ubezpieczenie to jest nowość. Sam także i chętnie wykupuje ubezpieczenie OC na pojazd w https://cuk.pl/ubezpieczenia/samochod/oc i jestem przekonany, że akurat taką polisę to warto jest mieć.